علیرضا فاضلی
طراح وب و گرافیست

آموزش تایپ نستعلیق و رفع مشکل فونت نستعلیق در فتوشاپ

برخی اوقات در زمان تایپ فونت نستعلیق در فتوشاپ ممکن است حروف شما به هم بریزد یا حتی کنار هم قرار نگیرد. در این نکته آموزشی می خواهیم روشهای مختلف حل مشکل تایپ نستعلیق در فتوشاپ و به هم ریختن حروف فارسی در فتوشاپ و بصورت کلی استاندارد درست تایپ کردن فونت نستعلیق در فتوشاپ بدون مشکل را آموزش بدهیم . پس تا انتها با ما باشید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران


نکته 1 : رفع مشکل تایپ با فونت نستعلیق در فتوشاپ

در اینجا قصد داریم چگونگی دانلود و نصب و استفاده از فونت زیبای نستعلیق در نرم افزار فتوشاپ را به شما دوست داران وب سایت توسینسو آموزش بدهیم قبل از شروع کار لازم است گزینه فارسی نوشتن در برنامه فتوشاپ را فعال کنیم ( کلیدهای ترکیبی Alt+Shift را در ویندوز بزنید ) و بعد قدم های زیر را طی کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

آموزش فتوشاپ


قدم اول : فونت ایران نستعلیق را دانلود نمایید.

آموزش تایپ نستعلیق در فتوشاپ و رفع مشکل به هم ریختگی فونت

قدم دوم : فایل دانلود شده را باز کرده اگر فایلی که دانلود کرده اید به حالت فشرده یا زیپ بود ابتدا فایل زیپ را باز کنید و در نوار بالایی گزینه Extract  را بزنید ، شما میتوانید به دو روش متداول فونت نستعلیق دانلود شده را بروی سیستم خود نصب و راه اندازی کنید :

تایپ نستعلیق در فتوشاپ

به روی فایل فونت کلیک راست کنید و گزینه install را انتخاب کنید.

تایپ نستعلیق در فتوشاپ

فایل فونت دانلودی را کپی نمایید و به Control panel و سپس فایل fonts  بروید و درآنجا فایل را بارگذاری یا Paste کنید. اینکار را شما میتوانید برای تمامی فونت ها انجام دهید و آنها را نصب نمایید.

بیشتر بدانید : حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

قدم سوم : وارد نرم افزار فتوشاپ شوید و یک تکست ایجاد کنید و هر متنی که میخواهید را وارد کنید. ابزار تکست در پنل سمت چپ تصویر شما قرار دارد.

تایپ نستعلیق در فتوشاپ

قدم چهارم : زمانی که متن مدنظر خود را نوشتید در نوار بالایی برنامه به تب window  بروید و بروی گزینه character  کلیک کنید تا پنجره ای برای شما ظاهر شود. حال شما میتوانید با استفاده از این پنجره فونت متن تایپی خود را به فونت ایران نستعلیق تغییر دهید بعضی اوقات ممکن است به علت وجود تعداد بسیاری از فونت ها فونت مورد نظرتان را پیدا نکنید که این هم راه حل دارد ، شما میتوانید در قسمت فونت اسم فونت مدنظر را وارد کنید و دکمه  Enter  روی کیبورد را بزنید تا فونت شما اعمال شود. به همین سادگی ما موفق شدیم متن دلخواهمان  را با فونتی که دوست داشتیم ایجاد کنیم برای راحت تر درک کردن موضوع ما برای شما آموزش ویدئویی را نیز قرار داده ایم که میتوانید از آن استفاده کنید.



علیرضا فاضلی
علیرضا فاضلی

طراح وب و گرافیست

من علیرضا هستم ، سالهاست که در حوزه طراحی سایت بصورت تخصصی فعالیت می کنم . تخصص های اصلی من در حوزه آموزش وردپرس ، آموزش نرم افزارهای گرافیکی و بصورت کلی هر چیزی در حوزه وب هست ... عاشق آموزش و یادگیری هستم.

نظرات